Sindikat hrvatskog vozača organizirao je prvi sastanak povjerenika sindikata koji djeluju u tvrtkama unutar koncerna Agrokor.

Sastanku su prisustvovali:

Miljenko Gočin, predsjednik sindikata

Mirjana Mihelja, tajnik sindikata

Krešo Trampus, povjerenik SHV u tvrtki Konzum/velpro

Barbarić Rudolf, član SHV zaposlen u tvrtki Konzum/velpro

Marko Mrvac, povjerenik SHV u tvrtki Tisak d.d.

Nenad Ded, član SHV zaposlen u tvrtki Tisak d.d.

Robert Tomac, povjerenik SHV u tvrtki Zvijezda d.d.

Branko Đumija, povjerenik SHV u tvrtki Ledo d.d.

Tomislav Špičko, povjerenik SHV u tvrtki Jamnica d.d.

Tomislav Živac, povjerenik SHV u tvrtki Belje d.d.

 

Nakon uvodnog izlaganja predsjednika sindikata o aktivnostima koje je ovaj sindikat poduzeo u svezi zastupanja prava i interesa pojedinačnih članova, kao i organiziranih članova u tvrtkama u kojima imamo imenovane povjerenike sindikata, te izlaganja o trenutnim aktivnostima vezanim uz djelovanje preko povjerenika sindikata u tvrtkama koje posluju unutar koncerna Agrokor,svaki od povjerenika sindikata iznio je svoje aktivnosti i predviđene planove.

Iz pojedinačnih izlaganja povjerenika sindikata zaključili smo da postoje određene razlike između tvrtki na koje se primjenjuje isti kolektivni ugovor, pa čak da postoje i razlike unutar samih tvrtki koje se očituju u različitim tumačenjima i primjenama za pojedine regionalne centre.

Nadalje zaključak je da vozači nisu dovoljno upoznati sa vođenjem evidencije radnog vremena, obzirom da su svi prošli edukaciju za vrijeme analognih tahografa, a u međuvremenu je vozni park dobrim dijelom zamijenjen novim vozilima koja su opremljena digitalnim tahografima.

Svoje izlaganje iznio je i Tomislav Živković, povjerenik SHV u tvrtki Belje d.d., iz koje je izdvojen profitni centar BELJETRANS, te prodan tvrtki Ricardo d.o.o.

Tomislav Živković, posebno se osvrnuo na to da ih je sve šokirala ova spoznaja, da do sada nisu raspolagali nikakvim najavama prodaje novome vlasniku, tako da ih je ova informacija koju su dobili posredstvom medija doslovno zatekla. Većina radnika smatrala je da je njihovim zaposlenjem u tvrtki Belje d.d. prestala briga oko prelaženja iz jedne u drugu tvrtku, smatrali su da je tvrtka sigurna i stabilna, te da ni u jednom trenutku neće doći do odricanja od prijevoza, dostave ili distribucije. Pored toga zabrinjava ih kako će se novi poslodavac odnositi prema njima, obzirom da su do sada raspolagali raznim informacijama o načinu rada kod poslodavca Ricardo d.o.o., ali taj dio nije ih previše zanimao, sve do trenutka dok se odjednom nisu našli u situaciji da su oni od 03.03.2014. godine zaposlenici tvrtke Ricardo d.o.o.

Na ovu temu nadovezao se Rober Tomac, povjerenik SHV u tvrtki Zvijezda d.d., koji se osvrnuo na prelazak radnika iz tvrtke Zvijezda d.d. u tvrtku Pik Vrbovec d.d., što je već učinjeno sa vozačima i ostalim skladišnim radnicima iz Osijeka, a u najavi je da će se isto tako postupiti sa vozačima i skladišnim radnicima iz Rijeke, već početkom travnja ove godine. Svima je poznato da poslodavac na osnovu kolektivnog ugovora može radnike premještati iz jedne tvrtke u drugu, ako se radi o tvrtkama koje posluju unutar koncerna Agrokor, no međutim veliki je problem što za isti posao, na istim vozilima, vozeći iste robe vozači dobiju znatno manju primanja nakon prelaska iz tvrtke Zvijezda d.d. u tvrtku Pik Vrbovec d.d.

Iz Izlaganja Marka Mrvac povjerenika SHV u tvrtki Tisak nametnuo se zaključak da vozači do sada nisu pokazivali gotovo nikakav interes da se aktivno uključe u rad pojedinih sindikata, pa tako ni u rad radničkih vijeća, što je rezultiralo time da su vozači bili isključeni iz svega. Marko Mrvac predložio je da se svi zajedno maksimalno angažiramo kako bi strukovni sindikat okupio ciljanu skupinu, prvenstveno vozače, skladišne radnike i sve ostale zaposlenike, te na taj način iste uključio u rad svih tijela koja su vezana uz donošenje odluka ili izrade prijedloga koje su vezani uz prava i obveze radnika.

Tomislav Špičko naglasio je kako je zaista bitno angažirati se na članstvu u sindikatu hrvatskog vozača, te maksimalno raditi na tome da se vozače upozna sa odredbama Zakona o radnim vremenima i obveznim odmorima mobilnih radnika, kako bi izbjegli bilo kakve rizike od eventualne kazne zbog krivog vođenja evidencije ili prekršaja koji bi mogli proizaći zbog nepoštivanja dozvoljenih vremena vožnje i obveznih odmora.

Nadalje zaključili smo da postoje određena odstupanja u pogledu radnog staža s uvećanim trajanjem, koje u većini tvrtki nije upitno, dok se pojedinim tvrtkama ono ne primjenjuje.

Krešo Trampus, povjerenik SHV za tvrtku Konzum / Velpro istaknuo je dobru suradnju između sindikata hrvatskog vozača i uprave tvrtke Konzum / Velpro, posebno je istaknuo pozitivan odjek sastanka u Osijeku na kojem je sa radnicima bio prisutan i direktor tvrtke gospodin Poznić, te gospodin Dečur, zajedno sa voditeljem regije istok gospodinom Ćurić.

Ovakvi sastanci uvijek su dobro došli, to je pokazao i ovaj sastanak u Osijeku na kojem su radnici imali priliku razgovarati sa predstavnicima poslodavca.

Nadalje, pozitivan pomak dogodio se nakon naših sastanaka sa upravom koja je uvidjela da i voditelji logistike moraju biti upoznati sa odredbama Zakona o radnim vremenima i obveznim odmorima mobilnih radnika, nakon čega su voditelji upućeni na predavanja vezana uz isti Zakon, što je u svakom slučaju olakšalo komunikaciju između vozača i voditelja, obzirom da sada i jedni i drugi znaju koliko vozač može i smije biti angažiran. Na taj način smo gotovo u potpunosti smanjili rizik od eventualnih kazni, bez obzira radilo se o kontroli na cesti ili kod poslodavca koji je u obvezi najmanje 3 godine čuvati evidenciju radnog vremena.

Rudolf Barbarić istaknuo je da su vozači i ostali radnici zaposleni u tvrtki Konzum / Velpro koji rade uglavnom na maloprodajnim poslovima  trgovačkog lanca Konzum pristupili ovom sindikatu u nekoliko posljednjih dana, te da svakodnevno bilježi interes radnika za članstvom u ovome sindikatu, te da se broj članova svakodnevno povećava. Posebno je istaknuo da su svi oni zaposlenici iste tvrtke, bez obzira radilo se o Konzumu i Velpru, ali postoje određene razlike između poslova koje obavljaju, kao i razlike u komunikaciji između radnika, obzirom da su im skladišta odvojena te da jedni rade na maloprodaji (Konzum) dok drugi rade na veleprodaji (Velpro), te je predložio da se u narednom periodu posvetimo većoj komunikaciji između radnika, prvenstveno vozača.

Zaključci sa ovog sastanka:

  1. Ovakve sastanke treba održavati kvartalno, i to na način da se svaki puta sastanak održi u nekoj drugoj regiji, s toga je odmah donijet zaključak da se slijedeći sastanak održi u Splitu, i to na način da se prvo održi sastanak sa svim članovima sa tog područja zaposlenim u tvrtkama u kojima imamo imenovane povjerenike, a nakon toga sastanak povjerenika. O terminu sastanka povjerenici će biti naknadno obaviješteni.
  2. Kontinuirano raditi na edukaciji povjerenika sindikata.
  3. Maksimalno se angažirati na upoznavanju radnika – vozača sa Zakonom o radnim vremenima i obveznim odmorima mobilnih radnika i uređaja za bilježenje u cestovnom prijevozu.
  4. U svim tvrtkama uključiti se u rad radničkih vijeća (sudjelovati na izborima, te se maksimalno angažirati na što većoj zastupljenosti naših članova u radničkom vijeću)
  5. Redovito održavati sastanke sa upravama tvrtki, te osobama zaduženim za poslove logistike, dostave.
  6. Kontinuirano raditi na tome da se izjednače prava i obveze svih zaposlenika na koje se primjenjuje isti kolektivni ugovor bez obzira u kojoj su tvrtki Zaposleni.
  7. Obratiti se zaposlenicima svih tvrtki sa jedinstvenim promidžbenim materijalom kojim je potrebno istaknuti nužnost aktivnog angažiranja vozača, skladišnih radnika i drugih članova ovog sindikata u radničkim vijećima i drugim tijelima koja su povezana sa pravima i obvezama radnika.
  8. Imenovati Rudolfa Barbarić, za povjerenika zaštite na radu ispred sindikata hrvatskog vozača u tvrtki Konzum / Velpro.

IMG_5985 IMG_5997 IMG_6006 IMG_6009 IMG_6019 IMG_6027 IMG_6031 IMG_6035 IMG_6039 IMG_6041 IMG_6042 IMG_6045 IMG_6046 IMG_6053

Jedan komentar za Sastanak sa povjerenicima u tvrtkama koje posluju unutar koncerna Agrokor
  1. TREBA SE VIE ANGAŽIRATI OKO VOZAČA KOJI VOZE GRADSKU DISTRIBUCIJU .NAPRIMJER U TISKU ČIJI SAM JA ZAPOSLENIK I U SINDIKATU SAM. MOJE KOLEGE U SPLITU SU JOŠ NEODLUČNI KAKO PRAVDATI RADNO VRIME KOJE POČIMA U 1.30 ILI 2,30 AZAVRŠAVA U 8 ILI 9 SATIUJUTRO. VRIMO DOSTAVU DNEVNIH TISKOVINA I POSLODAVAC INZISTIRA DAJE ZADNJI ROK DOSTAVE NOVINA NA PRODAJNA MJESTA. TO OBIČNO BUDE GOTOVO DO 7.30 ŠTO PODUZETIO DO 9.SATA


[vrh]

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *