croatiabus050111Croatia bus 2011.

Veći broj radnika, uglavnom vozača i radnika u radionici predvođeni Dragom Bašićem, dugogodišnjim zaposlenikom Croatia busa i prethodnih tvrtki učlanilo se u Sindikat hrvatskog vozača, bilo je to mišljenja smo povodom toga što dvojici vozača nije produžen ugovor o radu iz razloga što su vozeći kroz Austriju bez ispravnog goobox uređaja dobili kazne, a tvrtka je ujedno dobila račun za korištenje autocesta u Austriji koji nije bio plaćen zbog neispravnosti uređaja za plaćanje cestarine. Bio je to ključan trenutak kada smo upoznali stečajnu upraviteljicu Mariju Vujčić Turkulin, te voditelja poslovanja Petra Rilović na sastanku održanom na temu ne produživanja ugovora o radu za dvojicu vozača. Odnos snaga bio je veoma jasan, nekoliko vozača predvođenih sindikatom hrvatskog vozača s jedne strane te Stečajna upraviteljica, voditelj poslovanja s druge strane i povjerenik drugog sindikata s druge strane. Sve nam je ubrzo postalo jasno, stečajna upraviteljica i voditelj poslovanja u ruka ma su imali i često koristili sistem ne produživanja ugovora o radu. Bio je to njihov mehanizam obračuna sa neistomišljenicima ili onima koji im se pa slobodno možemo kazati i nisu dopadali iz bilo kojeg razloga, najlakše je bilo ne produžiti ugovor o radu, bez objašnjenja bez prava na iznošenja vlastite obrane, vlastitog objašnjenja eventualno nastalih problema. Ako šutiš, slušaš, ne pitaš i nemisliš svojom glavom izvan onoga što ti je zadano, ugovor o radu imaš i slijedeći mjesec, što će se u kasnijem tekstu uzastopno potvrđivati.

Još nismo uspjeli riješiti ovaj problem, a već je nastupio novi. Skupština vjerovnika sazvana za 24.10.2011. godine. Prije održavanja skupštine vjerovnika, od neprijatelja stečajne upraviteljice postali smo prijatelji, pozivani smo na odbore vjerovnika, bilo smo uključeni oko prikupljanja punomoći radnika vjerovnika za Skupštinu vjerovnika, ali i glasovanje u korist donošenja odluke da radnici vjerovnici kroz stečajni plan preuzmu poslovanje stečajnog dužnika.

Iako je predano Pismo namjere radnika vjerovnika zastupanih po sindikatu hrvatskog vozača , da kroz stečajni plan preuzmu poslovanje nismo bili u potpunosti zadovoljni predloženom u stečajnom planu, posebno zbog toga što smo smatrali da se ne radi o maloj i na tržištu prijevoza putnika beznačajnoj tvrtki. Bili smo potpuno svjesni da posjedujemo radnike, da posjedujemo linije,ali jednako tako bili smo svjesni da ne raspolažemo adekvatnim voznima parkom, kao ni financijskim sredstvima potrebnim za podmirivanje svakodnevnih obveza, kao i ulaganje u vračanje izgubljenog sjaja nekada nacionalnom lideru u prijevozu putnika, koji se našao u trećem stečajnom postupku. Da bi našli trajno rješenje za ovaj sada već slobodno možemo kazati „slučaj trgovačkog suda“ morali smo pronaći ozbiljnog partnera koji bi zajedno sa radnicima preuzeo poslovanje stečajnog dužnika. I danas smatramo da nismo mogli naći boljeg partnera od tvrtke Auto Zubak koja se bavi proizvodnjom autobusa, od kojeg smo nakon nekoliko obavljenih razgovora dobili pismo namjere u kojem ističu svoj interes da samostalno ili sa radnicima kroz stečajni plan preuzmu poslovanje stečajnog dužnika Croatia bus d.d.

No međutim došavši na Skupštinu vjerovnika shvatili smo da situacija baš i nije sjajna, naime stečajna upraviteljica Marija Vujčić Turkulin ne prethodnoj skupštini vjerovnika održanoj dana 23. 03.2011. većinom glasova bila je smijenjena i na njeno mjesto imenovan je stečajni upravitelj Enver Vučetić iz Zagreba, ali stečajni sudac Vesna Malenica nije mu omogućila da preuzme tu dužnost, opravdavajući se time da su protiv toga uslijedile žalbe određenih stečajnih vjerovnika prema Visokom trgovačkom sudu u Zagrebu. Iznenađeni cijelom situacijom, te izjavama vjerovnika o raznim sumnjama na nezakonite radnje, shvatili smo da u ovom slučaju radnici, poslovanje i vjerovnici nisu u prvom planu, već se cijeli tijek može svesti na očuvanje Marije Vujčić Turkulin na mjestu stečajnog upravitelja, što se potvrdilo točnim odmah nakon istupa predstavnika Odbora vjerovnika koji je predložio da se za stečajnog upravitelja, a obzirom na odluku sa Skupštine vjerovnika od 23. ožujka 2011. Kojom je za stečajnog upravitelja imenovan odvjetnik Enver Vučetić, ponovo imenuje za stečajnog upravitelja Marija Vujčić Turkulin, obzirom na dosadašnje obavljanje tih poslova. (Zapisnik sa Skupštine vjerovnika od 24.10.2011.strana 21). Iako su se punomoćnici stečajnih vjerovnika usprotivili ovom prijedlogu kojim se potvrđuje da je doista Enver Vučetić imenovan za stečajnog upravitelja, te da mu stečajni sudac 7 mjeseci nije omogućio da stupi na dužnost, stečajni sudac stavlja na glasovanje navedeni prijedlog, ali jednako tako nakon provedenog glasovanja morao je utvrditi da nije donijeta odluka kojom se prihvaća prijedlog za razrješenje i imenovanje stečajnog upravitelja Envera Vučetića i imenovanje novog stečajnog upravitelja Marije Vujčić Turkulin. No međutim stečajni sudac Vesna Malenica ni nakon ove skupštine vjerovnika nije omogućila stečajnom upravitelju Enveru Vučletiću da stupi na dužnost, već je i dalje ostavila na toj dužnosti Mariju Vujčić Turkulin, te joj samim time omogućila da svoj bijes iskali na radnicima koji nisu glasovali u njezinu korist, i to na način da istima nije produžila ugovore o radu, točnije da su isti ostali bez posla.

Ubrzo je uslijedila nova Skupština vjerovnika i to već 19. prosinca 2011. godine sa dvije točke dnevnog reda, razrješenje stečajnog upravitelja i imenovanje drugog stečajnog upravitelja. Do održavanja skupštine sve se je svodilo samo na lobiranje oko toga tko će glasovati za Mariju Vujčić Turkulin, no međutim stečajni vjerovnici zastupani po sindikatu hrvatskog vozača izjasnili su se da neće glasovati u korist Marije Vujčić Turkulin i to prvenstveno zbog dosadašnjih radnji i postupaka u ovom predmetu, te iz razloga što je omogućila voditelju poslovanja Petru Rilović da radnicima ne produžava ugovore o radu, te na njih svakodnevno vrši pritiske vezane uz glasovanje na Skupštini vjerovnika. Na sastanku odbora vjerovnika koji se održao u petak 16.12.2011. godine osobno sam saopćio članovima odbora vjerovnika, povjereniku drugog sindikata i stečajnoj upraviteljici da stečajni vjerovnici zastupani po sindikatu hrvatskog vozača ne će glasovati u korist Marije Vujčić Turkulin i to iz naprijed navedenih razloga, nakon čega je nastupilo uvjeravanje svih prisutnih na mene kako bih glasovao u korist Marije Vujčić Turkulin, što je kulminiralo izjavom stečajne upraviteljice Marije Vujčić Turkulin da će Petru Rilović doti otkaz, u zamjenu da na skupštini vjerovnika glasujemo u njenu korist, nakon čega sam napustio sastanak Odbora vjerovnika. Istog dana povjerenik sindikata prometa i veza Miran Mihaljević poštanskim putem poslao nam je odjavu sa zdravstvenog i mirovinskog osiguranja za voditelja poslovanja Petra Rilovića uz opis prestanka radnog odnosa, izvanredni otkaz.

Na Skupštini vjerovnika 19.12.2011. godine donijeta je odluka kojom se prihvaća prijedlog za razrješenje stečajnog upravitelja Envera Vučetić, no nakon glasovanja o prijedlogu da se za stečajnog upravitelja imenuje Marija Vujčić Turkulin stečajni sudac objavio je da nije donijeta odluka kojom se prihvaća prijedlog da se za stečajnog upravitelja imenuje Marija Vujčić Turkulin.

Nakon samo par dana stečajni sudac Vesna Malenica Rješenjem je imenovala Eduarda Miščević iz Zagreba za stečajnog upravitelja.

Croatia bus 2012.

Sindikat hrvatskog vozača zatražio je sastanak sa stečajnim upraviteljem Eduardom Miščevićem, koje je prisustvovao i povjerenik sindikata Drago Bašić, a sve na temu dovođenja poslovanja u zakonske okvire, te zaštitu sredstava i imovine stečajnog dužnika od daljnjih otuđivanja i zlouporabe. Dolazeči na sastanak imali smo prilike vidjeti stečajnu upraviteljicu Mariju Vujčić Turkulin kao se gradom vozi u službenom vozilu Croatia busa,što nam je bio povod za pitanje Eduardu Miščeviću tko je stečajni upravitelj u croatia busu. Dobili smo odgovor da je on stečajni upravitelj, ali ubrzo se pokazalo da je on samo pijun postavljen od stečajnog suca kako bi se zadovoljilo većinu stečajnih vjerovnika, a konce je i dalje vukla Marija Vujčić Turkulin. Već sljedećeg mjeseca povjerenik sindikata hrvatskog vozača Drago Bašić smijenjen je sa radnog mjesta voditelja smjene u radionici na radno mjesto mehaničara, koje je već nakon dva mjeseca ukinuto i Dragi Bašiću povjereniku sindikata hrvatskog vozača nije produžen ugovor o radu. Drago bašić koji je upozoravao na nezakonite radnje, na krađu imovine stečajnog dužnika nakon 27 godina rada u croatia busu i tvrtkama iz kojih je nastala croatia bus ostao je bez posla, što je bio dovoljan znak svim članovima sindikata hrvatskog vozača da moraju istupiti iz članstva u sindikatu hrvatskog vozača kako se i njima ne bi dogodila ista sudbina.

Cijela 2012. godina protekla je bez potrebe za održavanjem Skupština vjerovnika, ali očigledno u tom periodu su se vukli konci vezani uz prodaju poslovanja stečajnog dužnika i pripremne radnje oko toga tko će kupiti Croatia bus i tko će nakon toga imati kakav položaj kod novog vlasnika.

Croatia Bus 2013.

Stečajni sudac Vesna Malenica saziva Skupštinu vjerovnika na dan 27.02.2013. godine sa dnevnim redom: izvješće stečajnog upravitelja, izvješće predsjednika Odbora vjerovnika, ukidanje odluke o pripremi stečajnog plana i donošenje odluke o prodaji imovine stečajnog dužnika kao cjeline.

Nakon iznošenja izvješća stečajnog upravitelja Eduarda Miščevića uslijedilo je izvješće predsjednika Odbora vjerovnika Jasenke Bešić (inače zaposlene na radnom mjestu tajnice direktora koji ne postoji) u kojem je ista na kraju svog izlaganja izjavila da je odbor vjerovnika redovito održavao svoje sastanke na kojima je svaki puta bio prisutan stečajni upravitelj i stečajni savjetnik,nakon čega su uslijedila moja pitanja: tko je bio stečajni savjetnik, tko je donio odluku o angažiranju stečajnog savjetnika, te dali je to prouzročilo neke troškove. Dobio sam odgovor da je stečajni savjetnik Marija Vujčić Turkulin od dana kad je smijenjena sa dužnosti stečajnog upravitelja, te da je plaćanje vršeno s osnova Ugovora o djelu. Dok na ostala pitanja odgovor nismo dobili ni do danas, bez obzira da smo odgovore zatražili pismenim putem od stečajnog suca kao i od Odbora vjerovnika.

Glasovanjem je utvrđeno da se prihvaća izvješće stečajnog upravitelja, nakon čega je uslijedio prijedlog predstavnice sindikata prometa i veza, a inače zaposlenice  Saveza samostalnih sindikata da se razriješi dužnosti stečajnog upravitelja Eduarda Miščevića, te da se za novog stečajnog upravitelja imenuje Marija Vujčić Turkulin. Iako su se određeni stečajni vjerovnici usprotivili tom prijedlogu i to iz opravdanih razloga stečajni sudac stavio je na glasovanje prijedlog da se glasuje o smjeni stečajnog upravitelja Eduarda Miščevića, za što je nakon glasovanja stečajni sudac utvrdio da je većinom glasova prihvaćen prijedlog za razrješenje stečajnog upravitelja Eduarda Miščevića, nakon čega mu je istog trenutka prestala bilo kakva aktivnost u Croatia Busu, a već narednog dana stečajni sudac rješenjem je imenovao Mariju Vujčić Turkulin za stečajnog upravitelja.

Obzirom na niz nepravilnosti na koje smo upozoravali na Skupštini vjerovnika, a koje nisu uvažene od strane stečajnog suca, ovaj sindikat podnio je žalbu Viskom trgovačkom sudu u Zagrebu dana 01.03.2013. godine, koji je stečajni sudac vesna malenica proslijedila Visokom Trgovačkom sudu u zagrebu dana 08.04.2013. godine i koje je 16.04.2013. godine riješio da se ukida rješenje Trgovačkog suda u Zagrebu poslovni broj St-25/09-720 od 28. veljače 2013. godine i predmet se vrača tom sudu na ponovan postupak. Trgovački sud zaprimio je navedeno Rješenje dana 18.06.2013. godine, no međutim stečajni sudac po tom pitanju nije poduzeo nikakve radnje, čak ni navedeno rješenje nije dostavio ovome sindikatu, točnije podnositelju žalbe. Obzirom da su istekli svi zakonom predviđeni rokovi u kojima bi se moralo postupiti po žalbi, početkom kolovoza 2013. krenuli smo istraživati gdje je nestala žalba. Obratili smo se Visokom trgovačkom sudu u Zagrebu sa upitom o navedenoj žalbi, te dobili odgovor da je rješenje proslijeđeno Trgovačkom sudu u Zagrebu, koji ga je zaprimio 18.06.2013. godine. Poštujući pravila Trgovačkog suda u Zagrebu čekali smo ponedjeljak, dan za primanje stranaka kod stečajnog suca Vesne Malenice i zatražili uvid u spis, nakon čeka smo u istome pronašli rješenje visokog trgovačkog suda, koje nam je trebalo biti odavno dostavljeno. Tek nakon našeg izričitog inzistiranja navedeno rješenje preuzeli smo narednog dana.

U međuvremenu stečajni sudac Vesna Malenica sazvala je Skupštinu vjerovnika za dana 24.04.2013. godine sa dnevnim redom: izvješće stečajnog upravitelja, ukidanje odluke o pripremi stečajnog plana i donošenje odluke o prodaji imovine stečajnog dužnika, točnije na točke dnevnog reda o kojima se nije raspravljalo na prethodnoj Skupštini vjerovnika obzirom da je Skupština otišla u sasvim drugom smjeru od predviđenog dnevnim redom. Sindikat hrvatskog vozača podnio je žalbu na rješenje o sazivanju Skupštine vjerovnika, obzirom da se još uvijek postupalo po žalbama vezanim uz odluke sa prethodne Skupštine vjerovnika, što je stečajni sudac odbio rješenjem koje nam je uručeno na skupštini vjerovnika. Nadalje, na Skupštini vjerovnika donijeta je odluka o prodaji imovine stečajnog dužnika, te je stečajna upraviteljica Marija Vujčić Turkulin pokrenula postupak prodaje.

Natječaj je raspisan u 7. mjesecu ove godine i na natječaj se javilo 6 zainteresiranih kupaca, koji su imali pravo sudjelovanja na natječaju obzirom da su izvršili uplatu jamčevine u iznosu od 1.000.000,00 Kn, navodno je Odbor vjerovnika već i donio odluku kome će imovina stečajnog dužnika biti prodana, prema neslužbenim informacijama govori se da je ponuđač Panorama bus svojom ponudom koja je za 5.000 kn bila veća od ponuđača Črnja tours koji je ponudio 8.000.000,00 Kn, no međutim do danas nismo naišli na dokument koji bi sve ovo i potvrdio, iako je jamčevina konkretno ponuđaču Črnja tours vraćena od strane Trgovačkog suda u Zagrebu, bez ikakvog objašnjenja.

Sve su to neke neprovjerene informacije, osim onih koje smo dobili iz prve ruke, a odnose se na to ja je Autoprijevoznik Tomislav Sajko koji je stečajnom dužniku Croatia Bus iznajmio autobuse potrebne za obavljanje djelatnosti, iste povukao jer mu stečajni dužnik Croatia bus nije plaćao najam autobusa, točnije dugovanje iz poslovanja stečajnog dužnika Croatia bus samo na ime najma autobusa iznosi oko 1.000.000,00 Kn.

Uzevši sve ovo u obzir Sindikat hrvatskog vozača u dva navrata zatražio je od predsjednika trgovačkog suda u Zagrebu izuzeče stečajnog suca Vesne Malenice, ali u izuzetno brzom roku dobili smo rješenja kojima se odbija naš zahtjev.

Ne treba puno kako bi se shvatilo da poslovanje stečajnog dužnika kojim upravlja stečajni sudac preko stečajnog upravitelja, uz odobrenje Odbora vjerovnika konstantno stvara gubitke u poslovanju, te da bi se prodajom imovine stečajnog dužnika trebalo namiriti nečiju nesposobnost na koju smo upozoravali, zbog koje smo tražili da se imenuje drugi stečajni sudac koji ne bi svu svoju energiju vezanu uz predmet St-25/09 bazirao samo na tome da zadrži stečajnog upravitelja Mariju Vujčić Turkulin na dužnosti stečajnog upravitelja, pa kad ne može biti stečajni upravitelj, onda može biti i stečajni savjetnik Ugovorom o djelu za 7.000 kn mjesečno, jer vjerovatno postoje za to neki razlozi, pozitivni za stečajnog dužnika ili stečajne vjerovnike sigurno ne, kao ni za većinu sadašnjih radnika, jer plaća u Croatia bus i nije na nekoj zavidnoj razini, a dnevnice nisu primili već nekoliko mjeseci, iako je iza nas period turističke sezone u kojem se radilo mnogo više nego prethodnih godina.

Kad smo se uhvatili u koštac sa ovim problemom znali smo da neće biti lako, ni nije, ali nadamo se da će ipak doći trenutak kada će i institucije djelovati po zaprimljenim prijavama koje u ovom trenutku prema našim saznanjima nemaju ništa više od poslovnog broja, ali gledajući sveukupno djelovanje Državnog odvjetništva nadamo se da su i čuda moguća, do tada donosimo vam fotografije koje svjedoče o tome da nije svima loše, nekima je očigledno pala sjekira u med, jer da nema stečajnog postupka tko zna čime bi se bavili i što bi radili.

IMG_5099 cropIMG_5038 svijetlija Kao i do sada ovaj tekst, zajedno sa pripadajućom dokumentacijom dostavit ćemo na znanje Ministarstvu pravosuđa Republike Hrvatske, Općinskom državnom odvjetništvu u Zagrebu, te cjelokupnoj hrvatskoj javnosti.

Zahvaljujemo se VEČERNJEM LISTU što je dana 05.11.2013. godine objavio dio priče o stavrnom stanju u Croatia Busu u stečaju, te gospodinu Josipu Bohutinski koji je ispitao točnost naših navoda, te sastavio objavljeni tekst.

DSCN0699

 

Zanimljivo!DSCN0698

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *