
GDJE JE NESTAO PONOS HRVATSKOG VOZAČA?
Svakodnevno svjedočimo o situacijama da vozači nisu primili kako oni kažu plaću već nekoliko mjeseci, već samo dobivaju minimalac na račun, a ostatak u „kešu“ koji se tako isplaćivao godinama gotovo da nema.
Činjenica je da „keša“ nema ili ga samo užasno nedostaje u cijeloj državi. No, međutim najteža činjenica je da je taj minimalac koji vozači primaju na tekući račun njihova plaća, njihov osobni dohodak koji ostvaruju 13 satnim dnevnim radnim vremenom u uvjetima koji nisu nimalo jednostavni.
Izreka da je vozač jednom nogom u grobu, a drugom u zatvoru sasvim pristojno govori o neospornoj činjenici odgovornosti i opasnosti u kojoj se vozač nalazi. Zakon je propisao jedno, a pred vozača se stavlja nešto sasvim drugo. Vozačima su postavljeni zahtjevi koje je u mogućnosti ispunjavati i izvršavati samo uz raznorazne dosjetke i prijevare…, a da pri tome nije ni svjestan kako sam sebe zavarava.
Samim bacanjem tahograf listića, bacili smo i svoje radne sate, koje smo odradili, da bi opet mogli raditi i opet baciti u vjetar vrijeme koje smo odradili. Nitko nije izrekao, a nadam se da nikada niti neće izreći kaznenu mjeru rada na radnom mjestu vozača, već se izriče odsluženje zatvorske kazne, što samo po sebi podrazumijeva minimalno 10 m3 prostora, 3 puta dnevno obrok, osiguran sanitarni čvor i osobna higijena i to sve za teža kaznena djela.
Što smo mi vozači učinili, tko nas je osudio, tko nam je presudio da za radnog vijeka provedemo i do 30 godina u limenom prostoru na kotačima, u prostoru od svega 5-6 m3, da jedemo jednom ili nijednom dnevno, nerijetko i za vrijeme vožnje, bez sanitarnog čvora, a o higijenskim uvjetima nema smisla ni govoriti. Što više razmišljamo o tome tko nam je presudio dolazimo do zaključka da smo sami sebi presudili. Stoga sami sebi moramo i podnijeti zahtjev za rekonstrukciju cijele situacije.
Naravno, uslijediti će tu i „žalbe“ druge strane koja je navikla na našu pokornost, koja je njima donosila poprilično „šuškave“ rezultate. Ne zaboravite , činjenice su na našoj strani, a činjenice treba iznositi uzdignute glave i sa ponosom kojeg je vozač nekada doista imao.
Zašto smo šutjeli sve ove godine?!
Zar smo se bojali otkaza kojeg smo na kraju sami dali ali u trenutku kada smo zaključili da se ništa ne mijenja, osim plaće, a od priče se ne živi, osim ako niste političar.
Dok čitate ovaj tekst, u ruci držite prvi broj glasnika Sindikata hrvatskog vozača koji je osnovan sa ciljem da bi se sve promijenilo, a ne da bi sve ostalo isto. Onaj tko stoji na mjestu, tu će i ostati, a to nije cilj ni Vama, ni nama, ni Vašoj djeci, a ni Vašim suprugama koje sa pravom za sebe kažu da samohrane majke, koje Vas dočekuju sa punim torbama prljavog rublja koje treba u svega nekoliko sati oprati, osušiti, izglačati i ponovo spakirati u torbu.
Realno bi bilo barem malo razmisliti i zapitati se hoćemo li čekati čudo da se poslodavac brine za nas ili ćemo se sami organizirano pobrinuti za sebe, za svoja prava, za svoje dostojanstvo.
Popularni postovi
- 24 Dec 2012PERIODIČKA IZOBRAZBA VOZAČA 2 Komentari
- 04 Feb 2013Sloboda Sindikalnog rada 2 Komentari
- 06 Feb 2013Bilten DUKAT 2 Komentari
- 31 Dec 2012Miljenko Gočin, Dosta je bilo! – Pokažimo im svoje jedinstvo! 1 Komentar
- 24 Jan 2013Dobar, loš, zao… 1 Komentar
Sindikat hrvatskog vozača
- 01 34 96 773
- 099 48 00 648
- 01 64 30 970
- info@sindikatvozaca.hr
Kontaktirajte nas!
Novosti
- 01 Aug 2023Inicijativa za donošenje novog etičkog kodeksa u Zagrebačkom holdingu d.o.o.
- 12 Jan 2023GPP Osijek
- 26 Sep 2022Glavni pokrovitelj 32. Svjetskog prvenstva: IVECO
- 19 Sep 202232. Svjetsko prvenstvo – POKROVITELJI
- 16 Sep 202232. UICR Svjetsko prvenstvo: Eko vožnja