Sindikat hrvatskog vozača ponovo se obratio dana 24. travnja 2020. godine Ministarstvu unutarnjih poslova RH – Ravnateljstvu civilne zaštite, Vladi Republike Hrvatske, Uredu predsjednika Republike Hrvatske i Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture u svezi

MJERA KOJE SE ODNOSE NA PROFESIONALNE VOZAČE

U MEĐUNARODNOM PROMETU

sa slijedećim dopisom

Poštovani,

Prije svega, u ime Sindikata hrvatskog vozača izražavamo podršku vašim nastojanjima i aktivnostima usmjerenim na sprječavanje širenja pandemije Korona virusa (COVID 19).

Svjesni smo da samo donošenje mjera nije lako ni jednostavno, te da ne može biti u jednakoj mjeri usmjereno prema svima. Kakve god one bile uvijek će netko biti više pogođen, a netko manje. Samim time smatramo da su profesionalni vozači u međunarodnom prometu upravo u kategoriji onih koji su posebno pogođeni trenutno propisanim mjerama. Iako su im ove mjere teško pale, ponajprije zbog izuzetno teškog načina same provedbe, profesionalni vozači itekako se pridržavaju propisanih mjera i to od prvog dana.

Problem je u tome što te mjere sa određenim promjenama traju već više od mjesec dana, a što u konkretnom slučaju znači da više od mjesec dana vozači gotovo 90 posto vremena žive u svojim kabinama, a preostalih 10-tak posto vremena u samoizolaciji.

Život u kabini vozila ni u normalnim uvjetima nije primjeren za toliko dug period, a u današnje vrijeme kada vozači gotovo da nigdje nisu dobro došli, te da propisanim mjerama nigdje ni ne smiju, gotovo da je teži od kazne zatvora.

Razumijemo situaciju, razumije je i svaki pojedini vozač, te se samostalno snalazi kako zna i umije, a sve u cilju kako bi obavili zadane im poslove, poslove o kojima ovise naši građani, naše gospodarstvo.

Nakon više od mjesec dana patnje profesionalni vozači u međunarodnom prometu očekivali su da će se barem malo popustiti mjere, a samim time i njihov način rada i života, no međutim u pogledu njih nisu poduzete nikakve aktivnosti koje bi im olakšale ovako težak način života i rada, što je vozačima itekako teško palo.

Ne treba ponavljati da vozači svakodnevno odlaze izvan Republike Hrvatske kako bi obavili svoje poslove, nakon čega se vračaju u Republiku Hrvatsku, neki i svakodnevno, te uvijek prolaze isti postupak određivanja nove samoizolacije.

Prihvaćena je mogućnost samoizolacije u vlastitom domu i to svakako pozdravljamo kao privremenu mjeru koja je barem donekle olakšala život profesionalnih vozača, ali jednako tako smatramo da je itekako potrebno ponovo razmotriti problem profesionalnih vozača te im u skladu sa svim mjerama popuštanja omogućiti da i oni barem malo odahnu, da i oni barem malo imaju života, običnog života koji imaju i svi drugi građani Republike Hrvatske, posebno iz razloga jer vozači ovako dalje više ne mogu.

Uz to posebno smo zadovoljni činjenicom da među profesionalnim vozačima  gotovo da nema ni jednog slučaja zaraze Korona virusom (COVID 19), te iz tog razloga na te ljude moramo biti svi zajedno itekako ponosni i zahvalni im što su bez adekvatne zaštitne opreme svakodnevno odlazili u žarišta Korona virusa, obavljali svoje poslove i sačuvali se od itekako moguće zaraze.

Stoga, ovim putem a u skladu sa novonastalim okolnostima predlažemo da se za profesionalne vozače u međunarodnom prometu uvede mjera, prema kojoj bi se vozačima koji ionako moraju nakon 6 radinih dana obaviti redoviti tjedni odmor u trajanju od najmanje 45 sati ili skraćeni tjedni odmor od najmanje 24 sata, omogući jednom tjedno testiranje na Korona virus i to na način da istim tim vozačima prilikom ulaska u Republiku Hrvatsku na graničnom prijelazu uzimanje uzorka (bris nosnica), te da se napravi testiranje na Korona virus (COVID 19), te da ih se naknadno telefonskim putem obavijesti o rezultatu testiranja.

Na taj način, vozačima bi bilo omogućeno da se barem pola od svog slobodnog tjednog odmora mogu barem ograničeno kretati i obavljati svoje osobne potrebe, kako opskrbe tako i svih drugih obveza. Osim toga ostvarila bi se mogućnost da poslodavac takvim vozačima koji su testirani i koji ne bi trebali biti u samoizolaciji može na sasvim slobodniji način organizirati daljnji raspored i način rada.

Smatramo da je naš prijedlog itekako utemeljen jer za to danas svakako postoje osnovni uvjeti koji se prije svega očituju kroz veće mogućnosti testiranja a ujedno i smanjenu potreba za testiranjem.

Jednako tako podsjećamo na to koliki su posao obavili i obavljaju profesionalni vozači i smatramo da je to najmanje što oni zaslužuju i što im ovo društvo treba omogućiti.

Ovakav način pristupa prema profesionalnim vozačima koji nakon ulaska u Republiku Hrvatsku idu na tjedni ili duži odmor svakako bi trebalo omogućiti i vozačima koji su zaposleni kod poslodavca izvan Republike Hrvatske, te u Republiku Hrvatsku ulaze nekim drugim oblicima prijevoza.

Nastavno na sve navedeno, molimo i apeliramo na sve one kojima je ovaj dopis / prijedlog upućen da svojim položajem i dužnošću i obvezom prema profesionalnim vozačima daju svoj doprinos u prihvaćanju barem ovakvih mjera ili bilo kojih drugih mjera koje bi profesionalnim vozačima omogućile minimalne mogućnosti za drugačiji život, za drugačiji način života od onoga kojeg imaju danas.

S poštovanjem,

Sindikat hrvatskog vozača

Miljenko Gočin, predsjednik

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *