Poštovani,

Obzirom da nam se svakodnevno obraćaju članovi sindikata hrvatskog vozača, kao i ostali zaposlenici tvrtke KD AUTOTROLEJ a koji nisu članovi ovog sindikata, odlučili smo se ponovo izdati BILTEN i pokušati svima Vama dati odgovore na Vaše učestale upite.

Kako ovaj sindikat nema nikakve sakrivene aktivnosti i kako ne zastupa ničije druge interese, već interese svojih sadašnjih i budućih članova ovim putem odgovaramo Vam potpuno javno i bez ikakve zadrške, bez obzira što se to mnogima neće svidjeti, ali mi nismo tu zbog njih nego zbog Vas.

OBRAČUN PLAĆA

Na ovu temu razgovarali smo na skupu organiziranom u Rijeci, na koji smo javno pozvali i one koji direktno utječu na način obračuna plaće, a sve u cilju kako bi svima objasnili da vozači na koje se primjenjuje Zakon o radnim vremenima i obveznim odmorima mobilnih djelatnika a zaposleni su na poslovima linijskog prijevoza putnika nisu izuzeti od ovog Zakona, ali to ne znači da oni mogu i moraju redovito raditi 48 sati tjedno. Kolektivnim ugovorom obuhvaćen je ovaj dio i navedeno je da redovan rad mobilnih radnika iznosi 48 sati tjedno, kao što smo i mnogo puta do sada izjavili rad mobilnih radnika može biti i 60 sati tjedno, pod uvjetom da prosjek tjednog radnog vremena u prethodna 4 mjeseca nije veći od 45 sati tjedno, ALI TO NE ZNAČI DA MOBILNI RADNICI MOGU REDOVITO RADITI VIŠE OD REDOVNOG FONDA MJESEČNIH SATI.

Obzirom da se razilaze stavovi Sindikata hrvatskog vozača i Poslodavca ovaj sindikat je podnio prijavu  Ministarstvu rada i mirovinskoga sustava (za inspektorat rada) u Rijeci Osječka 50, 51 000 Rijeka od kojeg traži da inspekcijskim nadzorom kod poslodavca utvrdi je li ispravan način obračuna plaća za radnike koji rade više od redovnog fonda mjesečnih sati. Ukoliko je poslodavac u pravu, ovaj sindikat će se javno ispričati poslodavcu, a ukoliko se utvrdi da način obračuna nije bio i nije sukladan važećim Zakonima RH, ovaj sindikat će odlučno zastupati sve svoje članove da im se nadoknadi izgubljeno.

IZBORI ZA RADNIČKO VIJEĆE

Prije svega moramo istaknuti da ne vidimo smisao Radničkog vijeća, jer prije svega ono umanjuje ulogu sindikata koji zastupaju svoje članove kod poslodavca, i koji obnašaju ulogu radničkog vijeća ako ono nije utemeljeno kod poslodavca. Stoga smatramo da osnivanje radničkog vijeća samo pogoduje poslodavcu, jer u tom slučaju za bilo koju odluku neće morati tražiti suglasnost sindikata, već će istu zatražiti od radničkog vijeća. Obzirom na tijek provođenja izbora, točnije dosada poduzetih radnji, sa žaljenjem moramo istaknuti da oni koji su se uhvatili ovog postupka nemaju znanja ni provesti izbore za radničko vijeće prema vrlo jednostavnim uputama u Pravilniku o provođenju izbora radničkog vijeća, a dalje nećemo ni ulaziti u to kako i na koji način će kao Radničko vijeće štititi Vas radnike.

Zatražili smo poništenje postupka izbora za radničko vijeće i to zbog cijelog niza propusta, a ukoliko izborni odbor ne postupi prema zahtjevu Sindikata hrvatskog vozača, već provede izbore i utemelji radničko vijeće ovaj Sindikat će tužbom zatražiti poništenje izbora za radničko vijeće. Dopis Izbornom odboru možete pročitati na oglasnim pločama, kao i na web stranici sindikata hrvatskog vozača www.sindikatvozaca.hr.

TRENUTNO STANJE

Iako je na zadnjem mjestu našeg obraćanja, to ne znači da kod nas zauzima zadnje mjesto, dapače, od samog početka skrećemo Vam pozornost da ste u tvrtki KD AUTOTROLEJ zaposlenici koji imaju svoje obveze iz radnog odnosa, a na osnovu kojih proizlaze Vaša prava.

Kolika će biti Vaša prava i na koji način će se uvažavati Vaša prava ovisi samo o onima kojima ste dali svoje povjerenje, dakle o sindikatima čiji ste članovi. Ovaj sindikat jasno Vam je dao do znanja da zastupa isključivo samo interese članova, kojih je nažalost u KD AUTOTROLEJU i danas premalo da bi se učinilo bilo što na povećanju prava radnika.

Ne zaboravite, nekome sigurno odgovara da je tako!

Povjerenik Sindikata hrvatskog vozača samo je jedan od vas koji je svoje slobodno vrijeme uložio u to da bi se izborio za vaša prava, a ujedno je odrađivao svoje radne obveze, kako bi i on ostvario svoja prava kod poslodavca. Poslodavac je slijedom nekih svojih procjena vrlo brzo nakon imenovanja Šime Babića za povjerenika Sindikata hrvatskog vozača, Šimu Babića rasporedio na posao vozača autobusa na vanjskim linijama, nakon čega su neki pomislili kako ga je time pridobio na svoju stranu, jer Šime Babić vozi bolji autobus, no međutim moram vam jasno dati do znanja da je Šime Babić samo ispunjavao svoje radne obveze, koje mu nisu bile ni lake ni jednostavne, i koje su nakraju završile da se Šime Babić, ozbiljno razbolio, a za što sumnjamo da je svoj doprinos dao i stres koji je proizašao iz premještanja na druge poslove, ali iz prespektive poslodavca sve je po zakonu, Šime je vozač i kao takav mora voziti bilo što i na bilo kojim relacijama. Ujedno postojali su i postoje i danas mnogi mladi i ambiciozni vozači koji jednostavno žele raditi taj i takav posao, ali ne mogu doći do izražaja. Između ostalih moram istaknuti primjer Dinka Huseinovića koji se nije ustručavao dati do znanja da je mlad i ambiciozan. Šime Babić i Dinko Huseinović samo su željeli raditi u skladu sa svojim mogućnostima i ambicijama. Nažalost, Šime Babić završio je na bolovanju, a Dinko Huseinović našao je svoju priliku kod drugog poslodavca i to prije nego što je netko primijetio da svojim postupcima doslovno gubi dva vozača koji su ponavljam željeli raditi i usavršavati se, u čemu ih je ovaj sindikat i podržavao te im omogućio periodičku izobrazbu među prvim vozačima u RH, a sve u cilju kako bi stečena znanja mogli prenijeti i Vama i poslodavcu. To su samo dva vozača manje, a vjerujem da ih vi znadete mnogo više od mene. Možda je samo pitanje dana kada će i vašoj neizvjesnosti doći kraj, do kada ćete morati paziti na svoje postupke da ne bi završili u gradu, a živite u prigradskom području ili obrnuto.

U normalnim uvjetima bilo bi normalno da poslodavac na svaki način vodi računa o zadovoljstvu radnika, bez obzira bilo to direktno ili utjecajem na svoje podređene zaposlenike da organiziraju rad na način da svi zaposlenici budu barem donekle zadovoljni.

Sve ovo direktno se odražava na vas, a samim time i na putnike koje prevozite, što ni u kojem slučaju nije dobro, a najmanje je dobro ako svoje nezadovoljstvo, svoj strah, svoju neizvjesnost prenosite i na svoju porodicu.

Imali ste prilike vidjeti što se dogodilo vašim kolegama kada su željeli što bolje i što jednostavnije obaviti svoj posao prijevoza putnika, pa su samim time i posegnuli za nekim aktivnostima koje nisu u opisu radnog mjesta vozača, između čega moramo istaknuti otklanjanje kvarova na autobusima (mehaničko zatvaranje zaglavljenih vrata…) što je za posljedicu imalo nanošenje štete na autobusu, a moglo je završiti i eventualnim tjelesnim povredama putnika, ili drugih sudionika u prometu. U najboljoj namjeri dobili su otkaz ugovora o radu, a u ovom drugom slučaju pored toga suočili bi se i sa kaznenim progonom.

Koliko god vam možda grubo zvučalo, ali došlo je vrijeme da se jasno odlučite što želite!

Želite li raditi svoj posao, želite li živjeti od svog rada, želite li imati dostojanstvo radnika, dostojanstvo čovjeka koji radi da bi pošteno zaradio za svoj život za život svoje obitelji, a ujedno da imate i vrijeme za sebe i svoju obitelj i prijatelje, te jednako tako društveni život, ne možete se više olako odnositi prema tome tko vas i kako zastupa, te misliti o tome kako će si to protumačiti vaš disponent, vaš nadređeni, vaš poslodavac, jer i oni su svi samo radnici koji imaju svoje radne obveze koje moraju ili će veoma brzo morati obavljati na najbolji mogući način, te jednako tako odgovarati za svoje eventualno loše poslovne poteze.

Javno vas pozivam da se učlanite u Sindikat hrvatskog vozača, te se jednako tako ovim putem javno obvezujem da ćemo i dalje ustrajati na tome da se izborimo za vaša prava, za vaše dostojanstvo i prije svega rad na siguran način u kojem nećete ugrožavati svoje zdravlje i svoj život, kao ni živote drugih sudionika u cestovnom prometu.

Miljenko Gočin, predsjednik sindikata hrvatskog vozača

 

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *