Namještanja, pogodovanja, osobni interesi pojedinaca iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i dalje su na vrhu prioriteta.

Pravilnikom o početnoj i periodičkoj izobrazbi vozača koji je objavljen 1. lipnja 2018. godine
između ostalog propisano je da vozači autotaksi vozila moraju steći početnu izobrazbu vozača
i to na način da polože teorijski ispit u ispitnom centru i to u roku od 3 mjeseca od dana
objave Pravilnika, dakle do početka rujna 2018. godine.
Prema novome Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu Ispitni centar više nije samo
Hrvatski auto klub, već ispitne centre mogu osnivati i drugi koji zadovolje uvijete propisane
Pravilnikom o početnoj i periodičkoj izobrazbi vozača.
Između ostalog i Učilište za cestovni promet podnijelo je Zahtjev za Ispitni centar i to 11.
lipnja 2018. godine, odnosno samo 11 dana nakon objave pravilnika.
Međutim Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture jednostavno nije odgovaralo na
zahtjev, a nisu nastupile ni potrebne promjene na portalu za vođenje evidencije kako bi se
ispiti mogli prijaviti odnosno kako bi se mogli provoditi.
Sve to baš i ne iznenađuje kada su u pitanju institucije a ujedno i ljetni period.
No međutim kada su u pitanju osobi interesi pojedinaca iz Ministarstva pomorstva prometa i
infrastrukture izgleda da nema nikakvih prepreka.
Naime, Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture ipak je izdalo rješenje za rad ispitnog
centra Visokoj školi za komunikacijski menadžment Edward Bernays iz Zagreba koje je
počelo provoditi ispite za autotaksi vozače već početkom kolovoza. Bez postupka prijave
ispita, bez upisa polaznika u evidenciju koja se vodi kod Ministarstva pomorstva prometa i
infrastrukture.
Dovoljno je bilo pogledati javno objavljene rezultate na stranicama visoke škole Edward
Bernays i vidjeti da je do 30. kolovoza do dana dok još nije bilo moguće prijaviti ispit na
portalu Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture, 2078 polaznika steklo početnu
izobrazbu za taxi vozače kod visoke škole Edward Bernays, jedinom ispitnom centru kojem je
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture izdalo odobrenje za rad.
Valja i skrenuti pozornost za je prema svemu sudeći od Ministarstva pomorstva, prometa i
infrastrukture štićeni ispitni centar do 27. kolovoza ispite provodio po cijeni od 625 kuna, a
nakon toga po akcijskoj cijeni od 500.
Naravno pred sam kraj perioda u kojem su svi vozači morali steći početne kvalifikacije za
autotaksi vozače regulator tržišta Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture izdalo je
rješenje za ispitni centar i nekim drugim podnositeljima zahtjeva, pa je valjalo spustiti cijene.
Učilištu za cestovni promet koje je 11. lipnja podnijelo Zahtjev za ispitni centar Rješenje je iz
Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture napisano je 21, kolovoza 2018. godine, a poslano tek 4. rujna 2018. godine, točnije jedan dan nakon zadnjeg roka za stjecanje početnih
kvalifikacija za autotaksi vozače.
Znali smo da Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture funkcionira na principima
osobnih interesa, o tome smo izvijestili i samog premijera još prije godinu dana, nakon čega je
zadužio ljude u istom tom Ministarstvu pomorstva prometa i infrastrukture da saslušaju naše
prigovore. Smješno, ali obavili smo i to i nakon toga ponovo poslali dopis samom premijeru,
ali više nije bilo nikakve reakcije.
Po svemu sudeći na ovaj način su sami vozači morali platiti ceh što im je omogućen legalan
rad, ali se postavlja pitanje kome?
Kada smo uzeli u obzir samo javno dostupne informacije o dekanu i vlasniku Visokog učilišta
Edward Bernays (bivši Karamarkov savjetnik i osoba od povjerenja), pitamo se tko je u ovom
slučaju namiren?
Pitamo se je li to sve što su platili vozači kojima je omogućen legalan rad ili će i dalje plaćati
slobodu rada.
U svakom slučaju svi su prevareni, jer je realna cijena polaganja ispita sa 100-postotnom
zaradom svega 200,00 Kuna.
U Republici Hrvatskoj prestalo se govoriti o mitu o korupciji o pogodovanjima, više se o
tome ne govori, već se očigledno samo provodi, čemu je definitivno i ovaj slučaj očiti dokaz.
Stoga se ponovo pitamo, kako pošteno raditi i živjeti u Republici Hrvatskoj?
Nažalost, iz svega navedenog jasno je da u Republici hrvatskoj nije moguće ni preživjeti na
pošten način!
Da bude još žalosnije, oni to znaju, oni nam to ovakvim potezima daju do znanja da tu
nemamo što tražiti, ali na njihovu žalost mi tu imamo što tražiti i mi ćemo tu tražiti sve dok ne
nađemo i zadnjeg kriminalca, zadnjeg jadnika koji je zbog svojih interesa prisilo ljude da
napuštaju Hrvatsku.
Jedno što nas zbunjuje u cijeloj situaciji je šutnja, šutnja svih onih koji su nosili ili još uvijek
nose poklone u Ministarstvo pomorstva prometa i infrastrukture, onih koji su oblačili ili još
uvijek oblače pojedince na pozicijama i slično, ovo nije problem samo vozača, samo
sindikata, već i svih ostalih dionika u cestovnom prometu koji žele raditi i svojim radom
zaraditi za život.
Ovo je problem svih nas koji živimo od cestovnom prometa i koji ovisimo o cestovnom
prometu.
Da bi spriječili odlazak vozača iz Republike Hrvatske, a samim time i spasili cestovni
prijevoz prije svega trebamo zdravo resorno ministarstvo koje će biti na usluzi prijevoznicima
i vozačima a ne sami sebi ili svojim strankama.
Stoga pozivamo sve koji žele pošteno živjeti i raditi u Republici Hrvatskoj, koji misle kao i mi
da je došao kraj osobnim ili stranačkim interesima da nam se pridružite u našem nastojanju u
našoj borbi da se konačno od vrha počne pošteno raditi.
U Zagrebu, 19. rujna 2018. godine
Sindikat Hrvatskog vozača
Miljenko Gočin, predsjednik

Prilozi Priopćenju za javnost

 

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *