Pravni savjeti
-
Slučaj Triton
Šest vozača tvrtke Triton d.o.o. na konferenciji za novinare u Sindikatu hrvatskog vozača prozvalo je svojeg poslodavca za neisplatu plaća i zapošljavanje na crno.
Razgovor u policiji
Tražio sam plaću od poslodavca pa završio na policiji vidljivo potresen ustvrdio je Ljubo Čavar, jedan od zaposlenika spomenute tvrtke.
Vozači su plaćeni na 12 posto od ostvarenog prometa, što je protuzakonito. Novčano ih se motivira da prekorače vremenska ograničenja od 13 sati rada, no naknadu ne dobivaju, a zaposlenici tvrtke Triton upozorili su nas na nepravilnosti u isplati plaća i zapošljavanju – rekao je predsjednik sindikata Miljenko Gočin.
Sindikat je u ime zaposlenika podnio prijavu Ministarstvu financija i Državnom inspektoratu.
Tada se situacija kažu sindikalisti naglo promijenila, pa je poslodavac prijavio vozače zbog maltretiranja, uznemiravanja i prijetnji, zbog čega su završili na razgovoru u policiji. Radnici mjesečno, tvrde, zarađuju oko 3000 kuna, dok im se ostatak zarade isplaćuje na ruke. No, većini je, kako kažu, dužan više tisuća obećanih kuna.
Ako deset tisuća vozača radi na taj način, državu se godišnje zakida za 600 milijuna kuna rekao je savjetnik u sindikatu Damir Gašparović.
Ovo je urota. Nitko od njih nije bio zaposlen u našoj firmi, oni su bili svi na probnom roku rekao je prozvani poslodavac Ivan Miloš. -
PevecSHV podnio kaznenu prijavu protiv stečajnog upravitelja Pevec transporta
Sindikatu vozača smatra da su stečajni upravitelj Marković i stečajni sudac Tomislav Mrazović nizom poteza značajno oštetili vjerovnike, posebno radnike.
Stečajni upravitelj i stečajni sudac dosada poduzetim pravnim radnjama u ovom postupku značajno oštetili vjerovnike, posebno radnike, jer su:
Nepotpuno i netočno utvrdili potraživanja i dugovanja stečajnih vjerovnika tako što je na prijedlog stečajnog upravitelja sud donio rješenje po kojem pojedini vjerovnici, radnici duguju stečajnom dužniku značajno veće iznose novca za gotovinske troškove za službena putovanja od stvarnog iznosa duga
Umanjili potraživanja radnika s naslova dnevnica, iako su znali ili su trebali znati da je to samo djelomična isplata stvarno obračunatih dnevnica u novčanoj masi za koju su terećeni troškovi poslovanja
Iz stečajne mase izostavili dio pokretne imovine, teretnih motornih vozila koje je stečajni dužnik koristio u podnajmu a koji su ovome trebali biti preneseni u vlasništvo nakon proteka perioda otplate, kao i sitnog inventara koji je jednokratno otpisan na teret troškova poslovanja
Nisu osporili prodaju 3 cestovna tegljača marke scania u vrijeme kada je već bio podnesen zahtjev za otvaranje stečajnog postupka
Olako se odrekli potraživanja prema drugim društvima u grupaciji Pevec i tako pogodovali istima, ocijenivši da su ta potraživanja nenaplativa
Priznali potraživanja prema stečajnom dužniku, pojedinih dobavljača, iako su bila sumnjiva u pogledu količine isporučene robe
Onemogućili vjerovnike da sastave i predlože stečajni plan u skladu sa zakonom o stečaju, bez tereta po izdanim garancijama za druge subjekte grupacije Pevec
Izostavili potraživanja po zaprimljenim ino računima na kojima je iskazan pripadajući porez za isporučeno gorivo, cestarine….
Više o tome čitajte na www.tportal.hr, te na: dalje.com -
Pevec rasprodaja“Prodavalo se s osmjehom i kupovalo se s osmjehom”
Od 39 ponuđenih vozila prodano ih je tek 7 i to 6 po početnoj cijeni a samo jedno vozilo i to prvo po redu prodano je za 5000 kuna veći iznos od početnog, samo zbog toga što se stečajni sudac i stečajni upravitelj nisu usaglasili treba li podizati cijenu ili ne ukoliko nema drugih kandidata za predmetno vozilo!
Stečajni upravitelj i stečajni sudac prodavali su s osmjehom ponuđena vozila po početnoj cijeni, a kupci kupovali vozila s osmjehom po početnoj cijeni, jer naravno interes je doslovno bio mali!
Bilo je tu svega, bilo je tu osmjeha, bilo je tu janjetine! Uglavnom sve uz izjave: radimo po zakonu, borimo se da sakupimo novac za radnike….
Daleko je ovo od istine, daleko je ovo od stvarnosti!
Istina je da se gasi tvrtka u kojoj se radilo donekle po zakonu o radnim vremenima mobilnih djelatnika, gasi se tvrtka koja gdje je prosječan vozač imao bruto osobni dohodak u iznosu od 11.000,00 kuna i još svakog mjeseca dobio u kuverti i po 5.000,00 kuna, a kažu da su vlasnici gospodin Zdravko i gospođa Višnja Pevec umanjivali iznose isplaćene radnicima na ime dnevnica, vjerujemo da ne lažu!
Gdje smo danas?
Nerijetko osobni dohodak u bruto iznosu od 2.900,00, a u gotovini još cca. 5 – 6.000,00 kuna!
Radnici, vozači tvrtke Pevec transporti d.o.o. nisu pokrenuli stečaj da bi likvidirali tvrtku, već da bi odvojili poslovanje tvrtke iz grupacije Pevec koja je očito bila u ponoru, opterećena izdanim garancijama uglavnom za robu koja se prodavala u Pevec trgovačkim centrima!
Danas!
Garancije sjede za vratom tvrtci koja je svoje usluge prijevoza prodavala i na inozemnom tržištu, naplaćivala ih u stranim valutama, stabilnim valutama, bez obzira bilo to preko računa ili u gotovini na ruke, novac je dolazio u Hrvatsku!
Ovo je škola iz koje moramo nešto naučiti, kao što je i danas naučio jedan gospodin koji je jedini platio 5000 kuna više od početne cijene, samo zato što je bio prvi na redu!
Više o tome čitajte na www.tportal.hr, te na: Dnevnik.hr
Obzirom na sve poteškoće vezane uz ostvarenje prava i upis oznake Europske Unije do sada vam se nismo obraćali sa uputama kako doći do iste. Kao što vidite iz gore navedenog primjera oznaku Europske Unije doista je moguće upisati kod Ministarstva unutarnjih poslova, što potvrđuje točnost navoda iz dopisa koji smo zaprimili 28.08.2013. godine. Načini.. Više →
09.03.2013. godine u Splitu održan je sastanak sa članovima zaposlenim u tvrtki TOMMY d.o.o. na temu poduzetih radnji vezano uz radni staž s uvećanim trajanjem koji poslodavac nije obračunavao i uplaćivao radnicima vozačima teretnih vozila ukupne mase iznad 7,5 tona. Iako smo pokušavali ovaj problem riješiti mirnim putem, točnije dijalogom sa poslodavcem, nismo imali uspjeha,.. Više →
Bez obzira na svakodnevne kontakte sa članovima sindikata po pitanju trenutne situacije koristimo ovu priliku da vas izvijestimo o trenutnim aktivnostima sindikata. Naime, neosporna je činjenica da je poslodavac odlučio svoju nakanu provesti u djelo, te da nemamo zakonske mogućnosti utjecati na tu odluku, već se možemo samo bazirati na ostvarenje vaših prava iz radnog.. Više →
Na Vaše mnogobrojne upite uglavnom usmjerene prema povjereniku sindikata hrvatskog vozača Renatu Krnic, pokušat ćemo dati odgovore ovim putem. Naime poslodavac je za sada najavio da će sa svim radnicima koji su radili na poslovima distribucije i vezano uz distribuciju otkazati ugovore o radu. Ovo je za sada samo najava, dakle otkaz ste dobili u.. Više →
Na sastanku u Perutnini Ptuj – Pipo d.o.o. Čakovec saznali smo da tvrtka uvodi promjene u organizaciji i načinu obavljanja djelatnosti distribucije robe, točnije da prestaje obavljati djelatnost distribucije u vlastitom aranžmanu, što u konačnici povlači za sobom gubitak 133 radna mjesta vozača, skladištara i administrativnih radnika. Prema prvim informacijama poslodavac će poštivati sve Zakonske.. Više →
Ukoliko potpišete ovakvu izjavu nemate pravo tužiti poslodavca za neplaćeni prekovremeni rad, radni staž s uvećanim trajanjem, kao i sve ostalo na što ste eventualno imali pravo za vrijeme radnog odnosa, a poslodavac vam nije omogućio. Svi vi koji ste upravljali teretnim motornim vozilima ukupne mase vozila iznad 7,5 tona imali ste pravo na radni.. Više →
Ovaj dokument proizveden je uz financijsku pomoć Europske unije. Za sadržaj dokumenta odgovoran je isključivo Državni zavod za statistiku te se ni pod kojim uvjetima ne smije smatrati da izražava stav Europske unije. Izdao Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske, B. CESTOVNI PRIJEVOZ B.I. INFRASTRUKTURA B.I-01. Cesta Prometnica otvorena za javni promet, u.. Više →
Dana 15.07. 2003. od strane europskog parlamenta i vijeća Europe usvojena je Direktiva 2003/59/EC koja propisuje obaveze država članica i država budućih članica EU oko početnih kvalifikacija i periodičnoj izobrazbi vozača za cestovna motorna vozila za prijevoz robe ili putnika. U okviru te Direktive usvojeni su Aneks 1 i Aneks 2 kojima se u nekim.. Više →