Uprava dioničkog društva Dukat d.d. donijela je odluku da sa svim radnicima vozačima (više od 100 vozača, sa područja cijele RH) raskine radni odnos, te da sa istim tim ljudima sklopi ugovore o poslovnoj suradnji na način da nastave raditi svoje uobičajene poslove, ali kao samostalni poduzetnici, dakle vlasnici obrta ili nekog oblika trgovačkog društva, otvorila je sumnju sindikata hrvatskog vozača kao i cjelokupnog članstva zaposlenog u Dukatu d.d. da se ne radi o pokretanju procesa izdvajanja dostavne djelatnosti odnosno djelatnost dostave roba na prodajna mjesta iz vlastitog poslovanja, čime bi se tvrtka fokusirala na svoju osnovnu djelatnost otkupa i prerade sirovog mlijeka, već se radi o prebacivanju odgovornosti i nastavku nezakonitog poslovanja na radnike.
Naime, ovaj sindikat gotovo prije godinu dana upozorio je upravu dioničkog društva Dukat d.d. na nezakonito poslovanje (nepoštivanje zakona o radnim vremenima i obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu u pogledu vikend odmora vozača i dnevnog radnog vremena, te zakonskoj obvezi poslodavca da vozačima teretnih motornih vozila ukupne mase veće od 7,5 tona obračuna i uplati radni staž s uvećanim trajanjem. Upozoravali smo i na nedovoljno održavanje teretnih motornih vozila, kao i na prekomjeran rad skladištara.
Međutim uprava dioničkog društva nije poduzela ni jedan korak kako bi poslovanje dovela u zakonske okvire, već je ovaj sindikat bio prisiljen podnijeti prijave nadležnim institucijama, Državnom inspektoratu RH i Inspekciji cestovnog prometa, nakon čega je poslodavac počeo raditi na promjena dosadašnjeg načina poslovanja, no ubrzo nakon toga uprava dioničkog društva Dukat d.d. donijela je odluku da sa svim radnicima vozačima raskine ugovore o radu, te da sa njima sklopi ugovore o poslovnoj suradnji i to na određeno vrijeme, te im je ponudila isplatu otpremnine (koja ni u kom slučaju nije prikladna) i predložila da osnuju vlastite obrte ili registriraju neko od trgovačkih društava, pri čemu ih navode na korištenje Državnih poticajnih sredstava za samozapošljavanje, kao i potraživanje jednokratne isplate sredstava za korisnike Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
Procijenivši cijeli tijek događanja i ponuđenog od strane uprave dioničkog društva Dukat d.d. ovaj sindikat hrvatskog vozača došao je do
z a k l j u č k a
da uprava ima nakanu riješiti svoju problematiku nezakonitog poslovanja na način da svu odgovornost prebaci na radnike koji bi bili samostalni poduzetnici, te da iskoristi radnike koje navode na potraživanja Državnih poticajnih sredstava da sa istima i isplaćenim otpremninama kupe ionako neadekvatno održavana teretna motorna vozila. Što u svakom slučaju predstavlja prevelik i od strane ovog sindikata nedopustiv rizik za radnike, samim time što će biti u obvezi raditi na način kao što su radili do sada točnije obavljati dostavu bez mogućnosti poštivanja navedenih zakona u pogledu vikend pauze i dnevnog radnog vremena, vozeći u istom tovarnom prostoru ispravnu i neispravnu robu (dostava svježe robe i sakupljanje robe koja je oštećena i kojoj je istekao rok upotrebe…) uz sve dosada navedeno radnicima će se nametnuti stvarni troškovi poslovanja obrta ili tvrtke kao što su knjigovodstvo, takse i dr. Istovremeno biti će u obvezi održavati i popravljati eventualno kupljena vozila bez rabata na količinu koje je dosada ostvarivalo dioničko društvo Dukat d.d., i to sa manjim mjesečnim fondom financijskih sredstava od onoga kojeg je realno trošilo dioničko društvo Dukat d.d.
Realno gledajući radnici bi bili dovedeni u situaciju da nemaju mogućnost korištenja godišnjeg odmora, kao ni odlaska na bolovanje, jer u tom slučaju ne bi imali nikakav prihod, a prema ugovoru sa Dukatom morali bi osigurati drugog obučenog vozača da obavlja ugovorene poslove ili bi Dukat sa njima prekinuo poslovnu suradnju. Obzirom da bi ovakvim načinom rada, pod uvjetom da se teretno vozilo ni u jednom trenutku ne pokvari radnicima u tom slučaju obrtnicima mjesečno ostajalo manje nego što sada iznosi njihova tenutna plaća, tako da nema prostora da zaposle još jednog vozača.
Nažalost svakodnevno svjedočimo otkazima, ali u ovom slučaju otkaz i nije toliko zlo, kakvo bi se moglo dogoditi ovim radnicima koji su ionako svoje zdravlje ostavili radeći 20 i više godina u Dukatu, bez slobodne subote, ustajući nerijetko i u 2 sata noću kako bi nas ujutro u trgovinama, školama, vrtićima, staračkim domovina dočekali svježi mliječni proizvodi.
Ovaj sindikat ne može vjerovati da bi ovakvu odluku donio jedan ozbiljan poslovni čovjek iz Francuske, već sumnjamo da je ovo djelo domaćih umova koji žele ostvariti uštede i veće profite svom poslodavcu, a ne obazirući se na to da svojim suludim idejama direktno ugrožavaju egzistenciju petstotinjak ljudi, s toga je ovaj sindikat zatražio od Veleposlanstva Republike Francuske u Republici Hrvatskoj da posreduje u organizaciji sastanka sa upravom Laktalis Grupe iz Francuske, vlasnikom dioničkog društva Dukat d.d., kao i pomoć Veleposlanstva Republike Hrvatske u Republici Francuskoj, ukoliko će se traženi sastanak održati u Francuskoj. Nadalje moramo Vas izvijestiti ukoliko diplomatskim putem u kratkom roku ne uspijemo doći do stvarnog vlasnika potražiti ćemo ga u sjedištu Laktalis Grupe u Francuskoj, te ga upoznati sa činjeničnim stanjem, nakon čega vjerujemo da će doći do povlačenja ove sulude odluke. Ukoliko je ovo ipak odluka stvarnog vlasnika, inozemnog ulagača u Republici Hrvatskoj, bit će otklonjene sve barijere da se pristupi industrijskim akcijama kao i tužbama radnika protiv poslodavca koji im nije obračunavao ni uplaćivao staž s uvećanim trajanjem, za kojeg su radili prekovremeno, bez da im je to plaćeno.
Osobito nam je zadovoljstvo izjaviti da imamo podršku cjelokupnog članstva po pitanju organizacije industrijskih akcija te iznošenja u javnost istine o poslodavcu koji se predstavlja kao jedan od poželjnijih poslodavaca u Republici Hrvatskoj.
Boris Vlajić, povjerenik SHV u Dukat d.d.
Miljenko Gočin, predsjednik sindikata
Popularni postovi
- 24 Dec 2012PERIODIČKA IZOBRAZBA VOZAČA 2 Komentari
- 06 Feb 2013Bilten DUKAT 2 Komentari
- 04 Feb 2013Sloboda Sindikalnog rada 2 Komentari
- 30 Jan 2013Inspekcija cestovnog prometa – zahtjev za očitovanje 1 Komentar
- 30 Jan 2013PRIOPĆENJE SA KONFERENCIJE ZA MEDIJE 1 Komentar
Sindikat hrvatskog vozača
- 01 34 96 773
- 099 48 00 648
- 01 64 30 970
- info@sindikatvozaca.hr
Kontaktirajte nas!
Novosti
- 12 Jan 2023GPP Osijek
- 26 Sep 2022Glavni pokrovitelj 32. Svjetskog prvenstva: IVECO
- 19 Sep 202232. Svjetsko prvenstvo – POKROVITELJI
- 16 Sep 202232. UICR Svjetsko prvenstvo: Eko vožnja
- 13 Sep 2022Održano je 32. Svjetsko prvenstvo profesionalnih vozača, rezultati
Pozdrav,bivsi sam radnik LaLog-a i mislim da se tu radi o puno,vecim stvarima i lopovlucima sad otvaraju firme preko kojih peru novac reg.vozila u DJ itd.A o tome kako se radi i postuje radno vrijeme mogla bi se knjiga napisati jer kamioni imaju preko milijun kilometara a vozili ih duhovi jer vozaci imaju mjesecno 10 dana slobodnih po potvrdama pokrice nemaju za sve km,itd to je za jedan poduzi clanak u novine staviti.