SASTANAK U MINISTARSTVU MORA, PROMETA I INFRASTRUKTURE O NEZAKONITOM RADU PRIJEVOZNIKA

Povjerenici Sindikata hrvatskog vozača za Promet Split d.o.o. Mario Jukić i Ivan Barišić u srijedu 21. kolovoza 2019. sudjelovali su na sastanku u Ministarstvu mora prometa i infrastrukture na temu rada prijevoznika koji sudjeluju u linijskom prijevozu putnika u Splitsko-Dalmatinskoj županiji. Sa strane Ministarstva na sastanku su sudjelovali pomoćnik ministra Mario Madunić, načelnik Sektora inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta Franc Hajdinjak, te viši inspektor Marko Krobot.

Predstavnici SHV-a iznijeli su cijeli niz primjedbi na rad nekih prijevoznika koji ne poštuju gotovo ni jednu odredbu iz dozvola koje imaju za linijski prijevoz putnika, a naravno i na rad inspekcije. Glavni prigovor je bio da Ministarstvo i inspekcija godinama znaju za nezakonitosti, ali ih nisu uspjeli spriječiti.

Prvenstveno se radi o prijevozniku Dalmatinac koji na liniji Split – Omiš – Split ne poštuje ni vremena polazaka, ni dodijeljena mu autobusna stajališta. Prema izjavama dužnosnika iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, navedenom prijevozniku u posljednjih nekoliko godina inspekcija je izrekla mandatne kazne čiji ukupni iznos debelo premašuje milijun kuna. Zanimljivo bi bilo vidjeti koliko je kazni i u kojem iznosu doista i naplaćeno, ali takav podatak nije bio dostupan. Sindikat hrvatskog vozača tražit će od sudova podatke o pravomoćnim presudama.

Problem nezakonitog rada prijevoznika Dalmatinac nije problem samo inspekcije cestovnog prometa. Mnogi drugi čimbenici doveli su do toga da se takav nezakoniti rad toliko razmaše da već postaje teško i zamisliti na koji ga način u dogledno vrijeme suzbiti.

Vrlo važnu ulogu u svemu odigrao je i Grad Split, koji je potpunom neučinkovitošću svoga odjela za promet i prometnog redarstva pridonio da se nezakonitosti razmašu do današnjeg stupnja koji je postao nepodnošljiv.

Svemu je pridonio i sam Promet, čije uprave do sada nisu ozbiljno zahtijevale uvođenje reda. Isto tako su i službe propustile prikladno reagirati i npr. na usklađivanjima voznih redova usprotiviti se načinu na koji Dalmatinac navodi stanice na kojima staje.

Priča o dugogodišnjem nezakonitom radu Dalmatinca eklatantan je primjer neadekvatnog rada mnogih dionika cijelog procesa traženja, usklađivanja i izdavanja dozvola, te nadgledanja njihova korištenja, kao i sankcioniranja uočenih nepravilnosti.

Ipak u Gradu Splitu u posljednje vrijeme pušu neki novi vjetrovi, dogodile su se neke promjene koje nagovješćuju bolje i učinkovitije dane.

Zato i dalje živi nada da će se ipak pronaći način za uvesti reda u linijski prijevoz putnika u Splitsko-Dalmatinskoj županiji.

Povjerenik Sindikata hrvatskog vozača za Promet Split d.o.o. Ivan Barišić

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *