Nakon što smo se podsjetili na posljednja dva održana Svjetska prvenstva, a prije onog našeg koje će se održati u rujnu, došlo je vrijeme da pobliže objasnimo što se i kako ocjenjuje na navedenim natjecanjima.

UICR Professional Driver World Championship ili kako se skraćeno naziva kod nas, Svjetsko prvenstvo vozača je međunarodno natjecanje vozača profesionalaca u vještinama vožnje kamiona, autobusa i kombija.

Prvo ćemo spomenuti kategorije vozila na kojima se vozi:

  1. kamion bez prikolice 7.5 tona, C kategorija vozačke dozvole
  2. autobus, D kategorija
  3. tegljač, poluprikolica CE kategorija
  4. kamion sa prikolicom CE kategorija
  5. mladi vozači do 21 godine kamion bez prikolice C kategorija
  6. dostavno vozilo do 3.5 tona, B kategorija

Natjecanje se sastoji od:

  1. teorijskog dijela ispita (40 pitanja sa više ponuđenih odgovora, rok za ispunjavanje je 1 sat) koji služi za procjenu vozačevog poznavanja posla, sigurnosnih aspekata i drugih tema vezanih uz industriju. Svaki točan odgovor donosi pet bodova. Maksimalan broj bodova je 300
  2. pregled vozila pred vožnju: vozač treba otkriti prethodno sakrivene tehničke i sigurnosne nedostatke na vozilu (u roku od 5 minuta za kamion i 7 minuta za kombinirana vozila). Maksimalan broj bodova ovdje je 600. Svi natjecatelji koriste isto vozilo za otkrivanje nedostataka. Treba napomenuti da se u ovom slučaju ne traži provjera tekućina, ulja i goriva te neće morati naginjati kabinu, dizati poklopac motora i gledati ispravnost štop-svjetla i sl.
  3. vozački ispiti na poligonu (serija vozačkih zadataka koji simuliraju svakodnevne izazove u praksi profesionalnih vozača. Osim same vožnje ocjenjuje se i ulazak-izlazak iz kabine, upoznavanje s vozilom i primjena profesionalnih vozačkih vještina. Maksimalni broj bodova je 300
  4. Eco Challenge: vozači sudjeluju u ispunjavanju upitnika koji testira njihovo znanje iz osnova Eco vožnje i kako smanjiti potrošnju goriva. Zatim se ide na 40-minutnu vožnju na otvorenu cestu. Pobjednik je onaj koji potroši najmanje goriva bez da žrtvuje komercijalno prihvatljivu brzinu

Iz svega navedenoga lako je zaključiti da svaka zemlja učesnica kao i njeni natjecatelji nemaju nimalo lake zadatke te da moraju pokazati znanje, vještinu i praksu kako bi se snašli u brojnim izazovima stavljenima pred njih. Naravno, na kraju svega uvijek je bitno i druženje sa kolegama po volanu iz cijelog svijeta. Ne sumnjamo da će i 32. Svjetsko prvenstvo koje nas očekuje u Tuhelju biti jednako izazovno ali i ostati u lijepom sjećanju svim natjecateljima.

 

Komentirajte

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *