Nakon što smo se podsjetili na posljednja dva održana Svjetska prvenstva, a prije onog našeg koje će se održati u rujnu, došlo je vrijeme da pobliže objasnimo što se i kako ocjenjuje na navedenim natjecanjima.
UICR Professional Driver World Championship ili kako se skraćeno naziva kod nas, Svjetsko prvenstvo vozača je međunarodno natjecanje vozača profesionalaca u vještinama vožnje kamiona, autobusa i kombija.
Prvo ćemo spomenuti kategorije vozila na kojima se vozi:
- kamion bez prikolice 7.5 tona, C kategorija vozačke dozvole
- autobus, D kategorija
- tegljač, poluprikolica CE kategorija
- kamion sa prikolicom CE kategorija
- mladi vozači do 21 godine kamion bez prikolice C kategorija
- dostavno vozilo do 3.5 tona, B kategorija
Natjecanje se sastoji od:
- teorijskog dijela ispita (40 pitanja sa više ponuđenih odgovora, rok za ispunjavanje je 1 sat) koji služi za procjenu vozačevog poznavanja posla, sigurnosnih aspekata i drugih tema vezanih uz industriju. Svaki točan odgovor donosi pet bodova. Maksimalan broj bodova je 300
- pregled vozila pred vožnju: vozač treba otkriti prethodno sakrivene tehničke i sigurnosne nedostatke na vozilu (u roku od 5 minuta za kamion i 7 minuta za kombinirana vozila). Maksimalan broj bodova ovdje je 600. Svi natjecatelji koriste isto vozilo za otkrivanje nedostataka. Treba napomenuti da se u ovom slučaju ne traži provjera tekućina, ulja i goriva te neće morati naginjati kabinu, dizati poklopac motora i gledati ispravnost štop-svjetla i sl.
- vozački ispiti na poligonu (serija vozačkih zadataka koji simuliraju svakodnevne izazove u praksi profesionalnih vozača. Osim same vožnje ocjenjuje se i ulazak-izlazak iz kabine, upoznavanje s vozilom i primjena profesionalnih vozačkih vještina. Maksimalni broj bodova je 300
- Eco Challenge: vozači sudjeluju u ispunjavanju upitnika koji testira njihovo znanje iz osnova Eco vožnje i kako smanjiti potrošnju goriva. Zatim se ide na 40-minutnu vožnju na otvorenu cestu. Pobjednik je onaj koji potroši najmanje goriva bez da žrtvuje komercijalno prihvatljivu brzinu
Iz svega navedenoga lako je zaključiti da svaka zemlja učesnica kao i njeni natjecatelji nemaju nimalo lake zadatke te da moraju pokazati znanje, vještinu i praksu kako bi se snašli u brojnim izazovima stavljenima pred njih. Naravno, na kraju svega uvijek je bitno i druženje sa kolegama po volanu iz cijelog svijeta. Ne sumnjamo da će i 32. Svjetsko prvenstvo koje nas očekuje u Tuhelju biti jednako izazovno ali i ostati u lijepom sjećanju svim natjecateljima.
Popularni postovi
- 24 Dec 2012PERIODIČKA IZOBRAZBA VOZAČA 2 Komentari
- 04 Feb 2013Sloboda Sindikalnog rada 2 Komentari
- 06 Feb 2013Bilten DUKAT 2 Komentari
- 31 Dec 2012Miljenko Gočin, Dosta je bilo! – Pokažimo im svoje jedinstvo! 1 Komentar
- 24 Jan 2013Dobar, loš, zao… 1 Komentar
Sindikat hrvatskog vozača
- 01 34 96 773
- 099 48 00 648
- 01 64 30 970
- info@sindikatvozaca.hr
Kontaktirajte nas!
Novosti
- 01 Aug 2023Inicijativa za donošenje novog etičkog kodeksa u Zagrebačkom holdingu d.o.o.
- 12 Jan 2023GPP Osijek
- 26 Sep 2022Glavni pokrovitelj 32. Svjetskog prvenstva: IVECO
- 19 Sep 202232. Svjetsko prvenstvo – POKROVITELJI
- 16 Sep 202232. UICR Svjetsko prvenstvo: Eko vožnja