bilten dukat

 

 

 

 

Danas pišemo bilten sa problemom otkaza vozačima, a već sutra bi se cijela ova situacija mogla pojaviti i uz neka druga zanimanja, neka druga radna mjesta, jer prema ovim opcijama nigdje ne stoji da i doktor ne bi mogao biti obrtnik kirurg, pa ga zovemo kad nekoga treba operirati i platimo mu za to koliko mi mislima da je dovoljno, a dovoljno je jako malo, jer čovjeku trebaju samo skalpel, koja pinceta, igla i malo konca, sve to može nositi u torbici kao u ratnim filmovima. Stoga iz ove situacije pokušajte barem nešto naučiti i pripremiti se za ono što bi i vas moglo dočekati.

Davno su Amerikanci kazali da novac ne poznaje boju kože, a jednako tako kapital ne poznaje sentimentalnost i emocionalnost ni po kojoj osnovi, pa čak ni među sunarodnjacima, a da ne govorimo o stranim investitorima kojima je u interesu ostvarenje dobiti. Ne vrijeđamo nikoga, a nismo ni uperili prst u nikoga ovim putem, ali želimo vas upozoriti na to kako stvari stoje, a vi sami razmislite.

Kao prvo želim odmah razjasniti neke stvari vezane uz sveprisutne priče o tome kako je povjerenik sindikata hrvatskog vozača dobio nešto, pa da razjasnimo i to što je dobio.

Boris Vlajić dobio je povjerenje gotovo 150 radnika iz Dukata, dobio je povjerenje još jedne firme u kojoj su na sve načine pokušavali spriječiti povjerenika sindikata da se bori za radnička prava i nakon toga zatražili su da Boris Vlajić bude njihov povjerenik, o kojoj se tvrtki radi saznat ćete veoma brzo. Nadalje Boris je od Sindikata hrvatskog vozača dobio prijenosno računalo, printer i 500 listova papira, na kojem svakodnevno piše dopise i objave na internetu. Uz sve to dobio je i veliku odgovornost prema svima vama da vas zaštiti na najbolji mogući način, angažirajući svoje slobodno vrijeme za sindikalni rad. Nije potrebno govoriti na kakvu suradnju je naišao kod poslodavca i svatko tko realno gleda može vidjeti da Boris Vlajić nije ljubimac u očima poslodavca. Ne zaboravimo reći da je jednako tako upozoren da će biti kazneno gonjen! Prema broju članova ovaj sindikat može imenovati još jednog povjerenika u Dukatu, pa ako bilo tko od vas želi raditi ovo što radi Boris Vlajić, samo se javite u sindikat, bit ćete i vi povjerenik sindikata.

Nažalost tek sada možemo pisati o stvarnim problemima. OTKAZ! Ujutro ste došli najnormalnije na posao, a u 11 sati saznali ste da ćete dobiti otkaz – već samim time mogli ste zaključiti koliko tu ima realnosti i brige o vama, jer da vam je netko rekao prije 6 mjeseci da vam se to sprema raspitali bi se treba li neka druga firma vozača. No ni otkaz nije kraj priče, jer poslodavac vam nudi zbrinjavanje na način da vam proda teretno vozilo i da osnujete svoju tvrtku ili obrt, te da radite određeno vrijeme za njega. Pored toga 130 vozača je u igri, a ponuđeno je cca 80-tak vozila. Potražnja velika a ponuda mala, k tome još i rok u kojem trebate donijeti odluku. Sve u svemu nastala je panika, a još veća panika nastat će kada će trebati odrediti koji su to ljudi sa kojima će Dukat sklopiti ugovore, a koji su to koji će biti odbijeni. No međutim ostanimo na trenutnoj situaciji, malo vas ima saznanja o načinu vođenja poslovanja, osim onih koji su imali obrte, pa su se srećom izvukli iz toga i našli svoj spas u radnom odnosu. Morate se raspitati koje sve tu opasnosti vrebaju i što znači biti samostalni poduzetnik, posebno u državi u kojoj je više od 370 tisuća nezaposlenih! Naša je procjena da nam poslodavac ne bi branio ulazak u pojedine poslovnice, da mu je u interesu da vas barem djelomično upoznamo sa rizicima.

Naša je zadaća da vas ipak upoznamo sa vašim pravima i upozorimo na određene opasnosti kojima ste ili ćete biti izloženi.  Kao prvo ovaj sindikat gotovo prije godinu dana upozorio je poslodavca da je dužan obračunavati i uplaćivati radni staž s uvećanim trajanjem za vozače koji upravljaju teretnim motornim vozilima iznad 7,5 tona, te da je dužan radnicima vozačima osigurati vikend odmore, kao da je dužan obračunati i platiti prekovremeni rad vozača i skladištara, ili im osigurati slobodne dane za prekovremeni rad, naravno sa uvećanjem od 50% jer tako stoji u kolektivnom ugovoru. No međutim poslodavac je našao model da sa radnicima prekine radni odnos na način da im ponudi kupovinu teretnih vozila te da oni dalje nastave raditi kao vanjski suradnici, jer u tom slučaju ništa od ovih obveza poslodavac više nema, a kada se dođe do realizacije poslodavac traži da se potpiše izjava koko od njega nemate nikakvih drugih potraživanja osim otpremnine ( slučaj u Slavonskom brodu) dakle nakon toga odrekli ste se prava na tužbu kojom možete ostvariti svoje Zakonom o radu zagarantirano pravo. Mnogi se s pravom pitaju zar sam to zaslužio nakon dvadesetak godina rada u tvrtki, gdje sam dao sve od sebe, moram biti ovako brutalno gotovo odbačen, odgovor je na početku ovog biltena. Dakle sve što ste do sada radili pada u vodu, sve je zaboravljeno, kao da nikada nije ni postojalo, a vi ste samo pošteno razmišljali što više doprinesem ovoj tvrtki bit će mi bolje i netko će to cijeniti. Sada ste se imali prilike uvjeriti koliko se to cijeni, nitko ne razgovara o tome što je bilo do sada!

Slobodan sam iznijeti svoje slobodno mišljenje, stavivši se u poziciju vlasnika tvrtke, kada bi mi se netko riješio sve odgovornost, riješio me radnika, spriječio mogućnost sudskog postupka za ono što sam trebao plaćati radnicima a nisam plaćao, te kada bi mi prodao 80 kamiona po mojoj cijeni ja bih ga nagradio posebnom nagradom. A uzevši u obzir da se pri tome nastavlja sve svojim tokom, kao što je bilo i do sada ali bez daljnje odgovornosti i uz daleko manje troškove, takav ekspert od mene bi mogao dobiti sve što poželi.

Zakonski je sve čisto, jer sve je napravljeno uz pristanak radnika, koji kasnije nema mogućnost reći ja sam pogriješio!

Žalosna je činjenica da danas ne govorimo samo o otkazima, jer u tom slučaju stvari i ne bi bile tako opasne, sve bi bilo jednostavnije, dobili ste pismeni otkaz, otkazni rok u kojem imate plaću, otpremninu, kakva god ona bila, idete na zavod za zapošljavanje i dobivate naknadu sa zavoda, tražite posao vozača koji se danas i može naći a vrlo brzo bit će i traženo zanimanje (2020 godine u EU bit će manjak jednog miliona vozača, obzirom da do tada milion vozača odlazi u mirovinu, a nitko ne pokazuje interes za ta zanimanja). Uz to imali bi mogućnost sudskim putem ostvariti svoja Zakonom zagarantirana prava.

U opciji otvaranja obrta ili tvrtke preuzimate veliki rizik na sebe i samo ćemo vas upozoriti da u tom slučaju nemate mogućnost korištenja godišnjeg odmora kao ni bolovanja, jer u tom periodu nema ni novaca, kao i da obrtnici cjelokupnom svojom imovinom odgovaraju za eventualno nastala dugovanja.

Ovaj sindikat svoje aktivnosti usmjerio je na to da se ova odluka povuče, da se radnicima omogući vrijeme u kojem će se moći snaći za novi posao ili se bolje raspitati o tome što ih očekuje kao samostalne poduzetnike. Pokušali smo o tome razgovarati sa upravom u Zagrebu, no međutim nije bilo razumijevanja, s toga ovaj sindikat zatražio da predstavnike radnika primi vlasnik Laktalis grupe iz Francuske. Ukoliko ne dođe do traženog sastanka u Zagrebu, predstavnici sindikata idu na sastanak u Francusku gdje želimo čuti iz prve ruke je li to odluka inozemnog ulagača u Hrvatsku ili je odluka domaćih umova koji žele progurati cijelu ovu situaciju doslovno ne poštujući prava radnika, jer i u cijeloj ovoj situaciji bez obzira odlučili se vi na ugovorni odnos sa Dukatom ili ne treba vam biti ostavljena mogućnost da zakonskim putem ostvarite svoja Zakonom zagarantirana prava.

O svim radnjama ovog sindikata izvještavat ćemo vas na web stranici sindikata:

www.sindikatvozaca.hr

Miljenko Gočin s potpunom odgovornošću za sve navedeno

2 Komentara za Bilten DUKAT
  1. Ovo vam je napisano
    Kao sveto pismo
    Dobro razmislite
    U boj za narod svoj

  2. Nadam se da će doć vrime kad će se cjeniti rad vozača.


[vrh]

Leave a Reply to vozač Otkaži komentar

E.mail adresa neće biti objavljena. Zahtijevana polja su označena s *